Pięć działań, które warto podjąć współpracując z wydawcą

Kim jest twórca, a kim wydawca doskonale wiemy. Niemniej jednak często okazuje się, że bardzo kurczowo trzymamy się suchych definicji, wyłączając swoją kreatywność. A ta kreatywność jest potrzebna nie tylko by napisać książkę, ale też by ją wydać, nawet przy pomocy wydawcy.

Niezależnie od systemu wydawniczego, z jakiego korzystacie, czy to współpraca z wydawcą na tradycyjnych warunkach, czy self-publishing, warto pamiętać, że przejawiając inicjatywę, wcale się nie narzucacie, tylko dbacie o swoje interesy. A dbanie o interesy swoje i swojej książki niezależnie od działań i strategii wydawnictwa, bardzo procentuje. O tym mówiła niedawno w wyjątkowym wywiadzie z Konradem Kruczkowskim z Halo Ziemia Katarzyna Bonda, Królowa kryminałów, poczytajcie!

A oto pięć działań, jakie warto podjąć współpracując z wydawcą:

1. Masz pomysły na okładkę? Powiedz o tym! Fakt, często wizje autora są bardzo mocno zakorzenione w jego matryce percepcyjnej, i z punktu widzenia Wydawcy nie zawsze są słuszne. Nie możemy jednak wykluczyć sytuacji odwrotnej, dlatego warto przedstawić swój punkt widzenia, aby poszerzyć horyzonty.

2. Znasz blogera, dziennikarza, księgarza? Mów o tym głośno, żebyście wspólnie z Wydawcą wypracowali strategię i skorzystali ze znajomości, aby wypromować książkę i Ciebie. Nie ma nic złego w korzystaniu ze znajomości. Zwłaszcza w tej branży. Pamiętaj, nie idziesz się znajomych prosić o wsparcie, zwracasz się do nich z produktem, jakim jest twoja książka. Dajesz im wartość, za którą oni mogą się odwdzięczyć publikacją, która wpłynie na Twoją promocję.

3. Nie masz znajomości, ale chciałbyś, aby konkretny Ktoś napisał o Tobie i Twojej książce? Powiedz mu o niej. Wydawca często współpracuje z określonymi mediami. Stara się oczywiście wypromować książkę poza listą stałych partnerów medialnych, ale w realiach, gdzie aby uzyskać recenzję często trzeba zapłacić, trzeba działać na dwa fronty. Odezwij się do tego Kogoś, powiedz mu o książkę, napisz ciekawy artykuł na temat, jaki w książce poruszasz i ruszaj z nim w świat!

4. Rusz się tam, gdzie nie dociera dystrybutor. Masz już książkę, którą można kupić w księgarniach. I co? A to, że aby przebić się nawet będąc w księgarni ze swoją książką, trzeba by było o niej gadać wszem i wobec. Jak to zrobić? Jeżdżąc do bibliotek, domów kultury, organizując spotkania autorskie. Spróbuj, możesz to zrobić sam.

5. Skup się na lokalnych mediach. Pochodzisz z konkretnej miejscowości, temat Twojej książki dotyczy konkretnego miejsca. Wykorzystaj to i przygotuj informację prasową na ten temat, by rozesłać do lokalnych mediów, których zadaniem jest pisać/mówić o regionie. Z pewnością nie przepuszczą takiej okazji i wypromują Twoją książkę. Często taka lokalna promocja jest o wiele skuteczniejsza, niż ogólnopolska.

Komentarze zostały zablokowane.